Probabil că din când în când ai constatat că ai nevoie de încărcare freon Audi şi te gândeşti că maşina ta are o problemă, poţi sta liniştit pentru că indiferent de model apare nevoia de încărcare a instalaţiei mai devreme sau mai târziu.
Cât de mult agent frigorific se scurge în mod normal?
Un sistem de aer condiţionat nu este etanş însă poate fi aproape etanş. Tocmai din acest motiv este nevoie de încărcare freon din când în când. Pentru că sistemul nu este etanş agentul frigorific încearcă întotdeauna să îşi găsească drumul pentru a ieşi în atmosferă. Agentul frigorific este un lichid când este presurizat în interiorul sistemului de aer condiţionat al maşinii, însă se scurge sub formă de gaz incolor. Nu vei vedea şi nu vei auzi când se întâmplă.
În sistemele cu agent frigorific R134a nu au scurgeri la fel de mari ca sistemele vechi care foloseau R12 însă s-a constatat că la instalaţiile de climatizare din 2017 apare o scurgere de aproximativ 100 ml pe an. Este o îmbunătăţire importantă faţă de maşinile din 2001 când instalaţiile pierdeau mult mai mult agent frigorific.
Cât de grav este când mergi cu instalaţia de aer condiţionat pornită în momentul în care nu mai are freon?
Da. În momentul în care vezi că sistemul suflă aer cald, înseamnă că a pierdut deja foarte mult agent frigorific şi este foarte important faptul că agentul frigorific este amestecat cu lubrifiantul necesar pentru a menţine compresorul în stare bună de funcţionare. În cazul în care se ajunge la eliminarea aerului cald, probabil că sistemul este prea uscat ceea ce poate arde compresorul pentru că acesta nu se mai lubrifiază. Cei mai mulţi agenţi frigorifici se amestecă cu o substanţă specială şi devin sensibili la ultraviolete astfel încât în timp ce agentul frigorific începe să se evapore amestecul de ulei colorant intră în scurgeri şi lasă urme. Ulterior se foloseşte o lumină ultravioletă care va arată zonele prin care agentul refrigerent se scurge.
Dacă nu este pus agentul refrigerent corect instalaţia va fi mai puţin eficientă?
În mod vizibil da şi de aceea pentru încărcare freon auto se foloseşte agentul refrigerent recomandat de producător. Este foarte important să se respecte tipul de freon pentru instalaţie deoarece sistemele care funcţionau cu R12 nu au fost proiectate pentru nimic altceva decât pentru R12 şi dacă este pus R134a presiunea de lucru a acestuia este mai mare. Noul agent este un liant frigorific mult mai eficient pentru sistemele noi, însă nu poţi pune la fel de mult în sistemul de aer condiţionat aşa cum făceai cu R12 pentru că rezultatul va fi scăderea puterii de răcire.
Se mai foloseşte agent de răcire R12?
Fabricarea acestuia a fost interzisă în cele mai multe ţări undeva între anii 1886 şi 2010, însă acest lucru nu înseamnă că a dispărut. Poate fi cumpărat şi va fi pus de un tehnician cu experienţă. În practică, fiecare firmă care se ocupă de încărcare freon are substanţele necesare pentru orice instalaţie de climatizare, mai nouă sau mai veche.
Orice companie care se ocupă de instalaţii de aer condiţionat poate reîncărca sistemul în mod corect. R12 este destul de costisitor şi de foloseşte doar pentru maşinile care sunt vechi şi ale căror instalaţii funcţionează doar aşa.
Freonul conţine butan şi propan toxice pentru mediu?
Hidrocarburile inflamabile cum sunt propanul şi butanul sunt ilegale şi nu se mai folosesc în sistemele de aer condiţionat auto, fiind interzise. Mărcile de freon auto au propriile formule care nu include butan sau propan. Dacă vrei să te asiguri că pui cel mai bun freon în instalaţie tot ce trebuie să faci este să apelezi la o firmă specializată în astfel de operaţiuni care va şti exact ce trebuie să facă şi ce substanţe să folosească.
Chiar trebuie să fie eliminat tot freonul vechi?
Depinde. Dacă este vorba despre o instalaţie care a funcţionat iniţial cu R12 şi pui R134a acestea funcţionează la presiuni diferite şi amestecarea unor cantităţi prea mari din cele două poate crea un sistem care va funcţiona la o presiune ciudată. De asemenea, lubrifiantul amestecat cu R12 este un ulei mineral în timp ce R134a este un ulei sintetic polialchilen glicol şi nu se combină bine cu alte substanţe. Din acest motiv vechiul R12 trebuie eliminat înainte de conversia sistemului şi de umplerea acestuia cu R134a.
Nu trebuie să îţi faci griji, dacă nu ai timp să mergi cu maşina în service pentru înlocuire freon tot ce trebuie să faci este să ne suni pentru că îţi oferi încărcare freon la domiciliu la cele mai competitive preţuri de pe piaţă. Echipa noastră de specialişti se va prezenta în cel mai scurt timp în locaţia indicată şi va diagnostica sistemul tău de climatizare.
Comentarii