Aerul condiționat din mașină are multe avantaje, în ceea ce privește confortul și siguranța. Astfel, se limitează riscurile de somnolență legate de căldură, iar aerul este în general mai curat, deoarece filtrele blochează particulele fine și alergenii ca polenul. Dar folosirea sau întreținerea necorespunzătoare a aerului condiționat nu numai că poate duce la creșterea consumului de combustibil, ci și la probleme de sănătate. Din acest motiv este important să te prezinți periodic la service sau să apelezi la specialiști pentru încărcare freon auto.
Fluctuațiile de temperatură
Dacă temperatura aerului condiționat este prea scăzută, tu și pasagerii tăi puteți avea de suferit. În plus, aerul rece este mai uscat, ceea ce poate duce la iritarea respiratorie, congestie sau nas înfundat, ochi uscați (în special la persoanele care poartă lentile de contact) și alte probleme similare.
- Setează temperatura aerului condiționat cu maxim 5 sau 6 grade mai mică decât temperatura exterioară;
- Nu direcționa fluxul de aer către tine sau către oricare dintre pasageri;
- Direcționează aerul în sus pentru o circulație optimă;
- Pentru o trecere mai puțin bruscă la temperatura exterioară, cel mai bine este să oprești aerul condiționat cu câteva minute înainte de a ajunge la destinație.
Aerul poluat
Aerul exterior este filtrat înainte de a intra în cabină. Dacă sistemul nu este bine întreținut și filtrele sunt murdare, praful, polenul și germenii intră în vehicul. În plus, ciupercile și bacteriile care se află în vaporizator și în gurile de ventilare de la instalația de aer condiționat vor fi suflate în mașină.
- Asigură-te că aparatul tău de aer condiționat este verificat cel puțin o dată pe an, de preferință înainte de a pleca în vacanță. Înlocuiește în mod regulat filtrele;
- Utilizează funcția de reciclare atunci când conduci într-un tunel;
- Oprește aparatul de aer condiționat cu un sfert de oră înainte de a ajunge la destinație, astfel încât evaporatorul să se usuce complet, ceea ce va limita riscul de creștere a bacteriilor și ciupercilor.
Lucruri bine de știut despre instalația de aer condiționat
- O mașină cu aer condiționat consumă mai multă energie (aproximativ 5% sau aproximativ 1 l la 100 km) decât o mașină care rulează cu ferestrele deschise. Emisiile de CO2, particule și alte substanțe nocive sunt mai ridicate;
- Gazele frigorifice produc un efect de seră mare și pot fi pierdute în timp, caz în care este necesar să se apeleze la încărcare freon.
Sfaturi suplimentare
- Întreținerea nu depinde de frecvența utilizării aerului condiționat. Trebuie să fie făcută în mod regulat, oricum. Un aparat de aer condiționat defect are un efect negativ asupra consumului de combustibil;
- Utilizează aerul condiționat pe tot parcursul anului, chiar și în timpul iernii din când în când, pentru a menține sistemul în stare bună;
- Chiar dacă este rece și umed, poți utiliza aparatul de aer condiționat pentru a-l menține în formă bună, dar și pentru a usca aerul interior al mașinii;
- Dacă autovehiculul a fost încălzit, deschide mai întâi geamurile astfel încât aerul cald să fie eliminat, iar aerul condiționat să nu fie nevoit să se răcească mai mult decât este necesar, ceea ce economisește combustibil;
- După setarea sistemului de aer condiționat (la o temperatură cuprinsă între 21 și 23 ° C), activează modul automat, dacă ai o astfel de opțiune, pentru că consumă mai puțin;
- Ține ferestrele închise când utilizezi sistemul de aer condiționat.
Rolul compresorului
Agentul frigorific (sau freonul) trece mai întâi prin compresor pentru a ieși în stare gazoasă la presiune ridicată.
Rolul condensatorului
Condensatorul face posibilă trecerea agentului frigorific din starea gazoasă în stare lichidă. În această a doua etapă, lichidul pierde energia termică înainte de a trece prin regulator.
Rolul regulatorului
Regulatorul face posibilă reducerea presiunii agentului frigorific și, în consecință, a temperaturii acestuia. De asemenea, este posibilă reglarea fluxului de fluid în circuit.
Rolul vaporizatorului
Amplasat sub tabloul de bord, acesta are 2 funcții:
Răcește aerul care intră în cabină
Usucă aerul
Prin trecerea prin vaporizator, aerul exterior își pierde căldura și umiditatea, înainte de a fi retransmis în cabină, creând un sentiment de prospețime.
Pentru întreținerea sistemului de climatizare al autoturismului, experții Neoclim sunt la dispoziția ta. Tot ce trebuie să faci este să ne contactezi pentru a verifica starea filtrelor, cantitatea de freon și alte elemente esențiale pentru buna funcționare a sistemului de aer condiționat. Serviciile noastre de întreținere a aerului condiționat din mașină includ, de asemenea, încărcarea sistemului de aer condiționat al mașinii, mai exact încărcare freon auto la domiciliu.
Comentarii