Primul pas spre o instalaţie de aer condiţionat optimă este să îi înţelegi tainele

  • Primul pas spre o instalaţie de aer condiţionat optimă este să îi înţelegi tainele car-ac-repair.jpg

Primul pas spre o instalaţie de aer condiţionat optimă este să îi înţelegi tainele

Toţi posesorii de autoturisme care au instalaţii de aer condiţionat ştiu că trebuie să apeleze din când în când la încărcare freon,  dacă vor să se bucure de confort, în special în sezonul cald, însă puţini sunt cei care înţeleg cum funcţionează de fapt instalaţia lor de aer condiţionat şi de ce este necesară încărcarea periodică cu freon.

Dacă vrei să ai o instalaţie de aer condiţionat care să funcţioneze perfect oricând este important să o înţelegi. Pentru început trebuie să stabilim că indiferent de marcă de maşină pe care o ai, cu siguranţă vei avea nevoie de încărcare freon auto mai devreme sau mai târziu şi acesta nu este un aspect care să ţină de calitatea maşinii sau de producător.

Pornind de la această idee poţi înţelege că indiferent dacă este vorba despre încărcare freon Skoda sau pentru orice altă marcă, acesta nu este un semnal care să îţi indice că deţii o maşină de calitate îndoielnică.

Ştii care sunt componentele sistemului de aer condiţionat?

Un sistem de aer condiţionat de pe Skoda are următoarele componente principale:

- compresor;

- radiator;

- capsula filtrantă;

- conducte;

- valva de expansiune;

- freon.

Despre freon ar trebui să spunem cu siguranţă mai multe, pentru că un număr tot mai mare de persoane are tendinţa de a confunda vechiul gaz cu această denumire cu soluţia folosită în prezent şi care este de fapt un amestec de substanţă ecologică cu gaz şi uleiuri speciale. Această soluţie se numeşte în continuare freon auto, însă nu are nicio legătură cu vechiul produs. Scopul ei este acela de a lubrifia compresorul.

Atunci când are loc procedura de încărcare freon aer condiţionat se va adăuga această substanţă, însă dacă mergi la service nu trebuie să te pierzi în detalii, spune doar că ai venit pentru încărcare freon sau pentru că nu mai ai freon şi specialiştii vor şti ce să facă în funcţie de modelul maşinii.

Să vedem mai departe modul în care instalaţia ta de pe Skoda funcţionează. Tot sistemul se prezintă sub formă de circuit prin care se deplasează substanţa anterior menţionată numită freon. Acest circuit este etanş. Cele două componente foarte importante sunt radiatoarele care sunt conectate unul de celălalt prin intermediul unor conducte. Cu ajutorul compresorului freonul va trece prin acest sistem destul de repede.

Drumul freonului are trei etape importante pe care fiecare posesor de autoturism cu aer condiţionat ar trebui să le ştie:

- drumul freonului prin compresor – freonul ajunge în compresor unde este dus la o temperatură mare cu ajutorul presiunii ridicate din această componentă;

- drumul freonului prin condensator – după ce a fost încălzit în compresor cu ajutorul unei ţevi acest freon trece în condensator. Aici se întâmplă exact opusul punctului anterior, pentru că freonul intră în contact cu aerul rece provenit de la ventilator, motiv pentru care se va condensa şi devine lichid;

- în valva de expansiune – odată ce a ajuns în stare lichidă, freonul ajunge în radiator. Acest radiator este localizat în bord. Până să ajungă aici însă va trebui să fie filtrat, iar gazul este separat de lichid. Aici rămân şi impurităţile. După ce a fost curăţat de impurităţi freonul va ajunge în valva de expansiune şi se va transforma din nou în gaz;

- în vaporizator – atunci când ajunge aici freonul este deja foarte rece. Ajungând în radiator ajută la răcirea aerului din habitaclu. Ulterior va trece în vaporizator unde se reglează din nou temperatura freonului;

- în compresor – după ce gazul a ieşit din aerotermă se încălzeşte la loc şi revine în compresor în stare caldă. Aici presiunea sa se modifică dramatic şi este încălzit pentru a se relua etapele anterior menţionate.

Acest mod de funcţionare face ca aerul rece să ajungă la tine în habitaclu şi să îţi ofere acel confort de care ai nevoie. Fără freon acest proces nu este posibil şi va trebui să circuli cu geamurile deschise sau să găseşti alte soluţii în zilele caniculare în care îţi găseşti interiorul maşinii fierbinte.

În cazul în care afară este frig, freonul nu va fi pus în mişcare şi îşi va menţine temperatura constantă. Aerul din maşină este încălzit cu ajutorul radiatorului. Acest radiator se află pe toate modelele de maşini, indiferent de cât de vechi sau noi sunt, inclusiv pe Skoda şi aerul este încălzit cu ajutorul căldurii provenite din motorul aflat în funcţiune.

Dacă pe timpul iernii vrei să porneşti aerul condiţionat pe aer rece din diverse motive, se va opri circulaţia antigelului în stare caldă şi va începe transportul de freon în instalaţiile pe care le-am prezentat mai sus. Astfel radiatorul se va răci şi va începe răcirea aerului din habitaclu.

Nu este un principiu de funcţionare complicat, motiv pentru care toţi posesorii de autoturisme ar trebui să îl cunoască.

Share:
Comentarii
Scrie un comentariu

Deplasare la domiciliu in Bucuresti pentru incarcare freon in instalatia masinii