google-site-verification=WNQpKyGPl0rtytrDIwVQb7bB6dDqthffBybQqeZEVUI

Când și de ce sistemul de climatizare are nevoie de reparații?

  • 1.	Când și de ce sistemul de climatizare are nevoie de reparații? Capture.JPG

Când și de ce sistemul de climatizare are nevoie de reparații?

Aerul condiționat de la mașină este indispensabil pentru pasageri și șoferi în secolul 21. Ne place să ne bucurăm de clima perfectă în mașină. Știi acele momente când în interior este rece în timp ce afară sunt 35 de grade? Pentru a beneficia de tot acest confort este nevoie să apelezi periodic la servicii de încărcare freon mașină.

Când mașina este mai mult ca un cuptor de pâine decât ca un vehicul pe roți, simpla pornire a aerului condiționat se poate rezolva lejer.

Atunci când sistemul tău de aer condiționat începe să funcționeze defectuos apare și starea de panică. Încercăm să te ajutăm să înțelegi dacă aerul condiționat s-a stricat, care sunt cauzele și care sunt modalitățile de a remedia acest aspect.

Cum se poate vedea ce s-a defectat la aerul condiționat? Care sunt cele mai des întâlnite simptome?

În primul rând este important de menționat că este necesar să inspectezi regulat instalația de aer condiționat. Cum te simți când aerul condiționat este pornit în mașită? Este rece? Este necesar să dai ventilatorul pe putere medie? Dacă ai răspuns pozitiv la ultimele întrebări, atunci trebuie să îți faci timp să te uiți și să verifici aerul condiționat.

Atunci când începi să te simți moleșit pe căldură este bine să verifici aerul condiționat pentru că este foarte posibil să aibă o problemă. De asemenea, când aerul este foarte puternic este bine să îl dai pe o treaptă inferioară și să nu exagerezi cu intensitatea sa deoarece este foarte posibil să răcești.

Ca regulă generală, nu este necesar să faci o inspecție detaliată a mașinii tale pentru a afla dacă aerul condiționat funcționează corespunzător. Dacă durează mai mult de 20 de minute pentru a împrospăta aerul și ai senzația de aer proaspăt foarte  greu, probabil instalația nu funcționează corect.

După o astfel de verificare de rutină, cel de al doilea lucru ce trebuie să fie verificat este să nu existe scurgeri și se recomandă o verificare a compresorului și a poziției acestuia. Compresorul trebuie să stea fix sub capota.

Dacă este vorba despre o defecțiune a motorului sau despre o scurgere în țevi, este foarte puțin probabil să ajungi până acolo și va trebui să lași reparația pe mâna unui profesionist. Cu toate acestea, dacă aerul condiționat are nevoie de o reumplere, există și servicii de încărcare freon la domiciliu, așa cum sunt cele oferite de Neoclim.

Care sunt cauzele pentru care apar probleme în instalația de aer condiționat?

În primul rând este important de menționat că agentul frigorific sau gazul care se află în unitatea care produce aer condiționat este esențial pentru ca acesta să funcționeze. Acest agent frigorific este cel care circulă prin sistem și care oferă aer proaspăt pentru întreaga mașină.

Având în vedere acest aspect, este important de menționat faptul că schimbarea constantă a stării lichidului sau a gazului, implică mai multe etape care necesită o stare de funcționare perfectă a fiecarui element.

Dacă a fost epuizat lichidul, atunci nu vei mai avea acces la aer condiționat. Desigur, sunt și alte cauze ale rateurilor date de instalația de climatizare, insă aceasta este de departe cea mai comună și cea mai ușor de reparat. În general, este important să fie reîncărcat lichidul de răcire o dată la doi ani, însă acest aspect variază în funcție de modelul de mașină și de modul în care este utilizată.

Spre exemplu poate fi nevoie mai des de încărcare freon Nissan decât de încărcarea cu freon a instalației de pe un BMW. Acest lucru nu înseamnă că mașina are o problemă sau că anumite branduri sunt de evitat, ci doar că instalațiile sunt făcute diferit. De asemenea, dacă în mașină există mirosuri neplăcute atunci când este pornit vehiculul probabil că trebuie să verifici mașina.

Pornește aerul condiționat. Ai aer cald? Ai o problemă cu modul în care acesta circulă? Nu există un flux de aer? Atunci probabil că problema este de natură electrică.

În cazul în care problema nu este electrică, se poate trece la verificarea compresorului. Acesta se află în compartimentul motorului și ar trebui să verifici dacă centrul roții ambreiajului se rotește simultan cu roata. Dacă nu este cazul, este necesar să schimbi compresorul sau să reîncarci instalația cu gaz refrigerent.

Share:
Comentarii
Scrie un comentariu

Deplasare la domiciliu in Bucuresti pentru incarcare freon in instalatia masinii